Školenie väčšina ľudí neznáša, nechcú sa ho zúčastniť a vopred očakávajú nudu. Možno to môžete zlomiť. Možno...
Málokto vyráža na školenie natešený a nabitý očakávaním. Účastníci ho väčšinou musia absolvovať povinne, pretože potrebujú certifikát alebo im účasť nariadil šéf. "Školenie je často vnímané ako stratený čas, ktorý zamestnanci budú musieť dohnať inokedy – a tým je dané aj ich emočné nastavenie," potvrdzuje kouč Jiří Kastner, ktorý sa ako takzvaný #WINcoder špecializuje na zvyšovanie výkonu jednotlivcov i celých tímov.
Školiteľ, ktorý predstupuje pred takto "natešenú" skupinu, má veľmi ťažkú úlohu. Musí okamžite zaujať, pretože veľa ďalších šancí nedostane. V dnešnej digitálnej dobe je človek schopný udržať pozornosť na jednu vec len niekoľko sekúnd. Ak počas nich nepríde ďalší dostatočný podnet, je koniec. Každý má vo vrecku svoj smartphone a lepšia zábava je tak na dosah.
Je to kruté, ale váš čas je tak jasne vymedzený. Osem sekúnd rozhodne, či si publikum pripútate, alebo ho stratíte.
Hneď na začiatku pritom môžete naraziť na nečakané prekážky. „Veľa zasadacích miestností, kde prebiehajú školenia, je bohužiaľ zle technicky vybavených – podľa odhadov je to až 95 % z nich. Sú plné káblov, konektorov a prevodníkov, takže je pre vás náročnejšie stretnutie vôbec začať než potom odprednášať obsah. A ak sa rozhodnete pripojiť bezdrôtovo k obrazovke alebo sa spojiť so vzdialenými účastníkmi, to aby ste boli doslova kúzelník,“ opisuje Rowan Trollope, senior vice president a generálny manažér pre IoT a aplikácie v spoločnosti Cisco.
Ako sa teda pokúsiť o atraktívne školenia?