Povyšovanie je ľahké a príjemné? Ak si svoj krok správne nepremyslíte, môžete firme spôsobiť vážne komplikácie.
Povýšenie prináša radosť jednému zo zamestnancov, ale môže zarmútiť tých ostatných. Aj preto je dôležité dobre si rozmyslieť, komu dáte dôveru. A byť pripravený na to, ako novinku vo firme oznámite. A ako prípadne utešíte tých, ktorí sa povýšenia nedočkali.
„Dobrý zamestnávateľ nečaká na to, až zamestnanec dorastie na povýšenie, ale ukazuje mu cestu, kadiaľ sa k nemu dopracovať.“ - Michal Stachník, Cisco
Veľké globálne firmy dbajú na to, aby rozvoj zamestnancov mal svoj poriadok. "Pre každého v našom tíme máme jasne definovaný kariérny plán. Vie, kam ho chceme posúvať, a sám si môže povedať, aké sú jeho priority," opisuje prax v spoločnosti Cisco riaditeľ jej českej a slovenskej pobočky Michal Stachník.
Ako pripomína kariérna koučka Heather Krasna na webe Quickbase.com, existujú odporúčania, v ktorých situáciách nepovyšovať:
Pokojne si všetky dôvody k povýšeniu spíšte. Uvidíte tak, či sú argumenty naozaj silné a je ich dosť. Ak by ste nevolili správne a zamestnanec v novej úlohe vyhorel, bolo by to jeho zlyhanie, ale aj vaše.
Samotným povýšením práca dobrého manažéra nezačína ani nekončí. Pre atmosféru v tíme je dôležité aj vysvetlenie takéhoto kroku ostatným zamestnancom. Ak je adeptov na povýšenie viac, mali by ste sa najprv porozprávať s tými, ktorí povýšení neboli. Oznámiť im dôvody svojej voľby a motivovať ich. Nesmú mať pocit, že ste ich odstavili.
Následne môžete novinku oznámiť ostatným buď e-mailom, alebo osobne. Ideálnou cestou je osobné oznámenie, ktoré doplní následný e-mail s detailnými informáciami.
Potom už môžete len dúfať, že ste sa rozhodli správne. Nebuďte nervózni, urobili ste pre to všetko.